Handelsbetingelser

GENERELLE OPSLYSNINGER

Virksomheds oplysninger

Karaffelshoppen.dk ejes og drives af Vesterbro invest IVS (tidligere pourit.dk)

Vesterbro 87, st.th

5000 Odense C

Cvr nr. 36561998

Alle kontrakter/købsaftaler indgåes på dansk.

Samtlige priser er inklusive moms og skatter. Priserne er dagspriser

Hvis du ønsker af modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til Support@karaffelshoppen.dk 

Bestilling

Karaffelshoppen.dk kan du kun bestille varer via vores website eller telefonisk.
Det er ikke muligt at købe varerne gennem en fysisk butik, over eller fax.
Hvis du har en forespørgsel til en eller flere varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os enten via mail eller telefonisk.. Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til Support@karaffelshoppen.dk

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

 

For at du kan indgå aftale med os på Karaffelshoppen.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Webshop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og betroede medarbejdere for Webshop ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Karaffelshoppen.dk er webmasteren for Vesterbro invest IVS. Alle de indtastede og registrerede oplysninger sendes og opbevares på en sikker krypteret forbindelse.
Oplysninger afgivet til Karaffelshoppen.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Reklamation og retur 

 

Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du bedes ved modtagelsen af varen undersøge denne for eventuelle fejl og mangler. Skulle du få en mangelfuld eller fejlleveret vare bedes du kontakte os på mail/ hurtigst muligt efter konstateringen heraf. Ved returnering skal der samtidig vedlægges en kopi af fakturaen. Når pakken er modtaget, får du refunderet de rimelige udgifter du måtte have til porto.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:

Vesterbro invest IVS
Karaffelshoppen.dk 
Vesterbro 87, st.th
5000 Odense C

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

BETALINGS INFORMATION

Betalings muligheder?

Karaffelshoppen.dk modtager betaling med VISA-Dankort, Mastercard som betales via Stripe. Stripe er et af de største betalingsselskaber i hele Norden, så du skal derfor ikke bekymre dig omkring din sikkerhed når du handler hos os. Stripe er krypteret med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol hvilket betyder, at hverken vi eller andre uvedkommende kan få dine kortoplysninger at se.

Karaffelshoppen.dk tager ikke ingen gebyr ved betalingskortkøb.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra karaffelshoppen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Tilbagebetaling af købsbeløbets?

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:

Vesterbro invest IVS
Karaffelshoppen.dk 
Vesterbro 87, st.th
5000 Odense C

Levering og fragt

Levering

Vi kender selv følelsen af lange leveringstider. Derfor stræber vi efter at tilbyde vores kunder den aller hurtigste levering som overhoved er muligt. Alle ordre som kommer ind inden klokken 15.30 bliver pakket og afsendt selv samme dag. Karaffelshoppen.dk leverer alle pakker med Post Danmark til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Karaffelshoppen.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender karaffelshoppen.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Fragt

Fragtomkostningerne for Danmark udgør op til 39,00 kr. pr. ordre, uanset antal varer i ordren, eller hvis den deles op i flere forsendelser af Karaffelshoppen.dk  

Kan jeg fortryde min ordre?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Karaffelshoppen.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. a)  har modtaget din vare
  2. b)  får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. c)  får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via support@karaffelshoppen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du handelsbetingelserne i din ordrebekræftelses-mail, under standardfortrydelsesformular og længere nede i dette afsnit om handelsbetingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Alle varer pakkes i gennemsigtige poser.
Som udgangspunkt skal varen befinde sig i sin originale indpakning. Forseglingen på poserne må dog gerne være brudt, så du kan besigtige varen..

Er varen beskadiget ved levering?

Hvis din vare er beskadiget ved levering, får du den selvfølgelig erstattet. Send en mail til support@Karaffelshoppen.dk med uddybende beskrivelse af skaden og vedhæft gerne et billede. Du vil derefter få svar vedrørende leveringen af en ny.

Ubesvaret spørgsmål? Kontakt os her